Şimdiye kadar görülen en kaslı ve en yakışıklı 250 ‘lik, altımızda istanbul asfaltı. Kırmızı GT250R Ducati 999 dan farkı yok. Görünüş 10 puan . Motosikletin boyutlar diger buyuk ccli racingler ile birebir aynı. 250cc ufak motordur(boyut olarak) falan sanmayın. Sürüş pozisyonu klasik racingler gibi(yorucu). Başlangıc seviyesinde bir motor olduğu için bu posizyon ilk kez motora binenleri alışana kadar zorlayabilir. Motoru aldıktan sonra nazar boncuğu şart caddede çok dikkat çekiyor bütün gözler sizde.249 cc lik 8 valfli DOHC V-Twin motorun 29 bg ‘lik gücü boyutlarına göre oldukça iyi bir teknolojinin ürünü, test sırasındaki hesaplamalarımız sonucu motor ilk kullanımda yaklaşık 100 kilometrede 4.5 litre kadar bir yakıt tüketimi sağladı.
1. ve 2. vites arası geçişi biraz uzun, ancak bu ayarlanabiliyor, vitesler kullanımı kolay şekilde yerleştirilmiş. Motorda çok hafif titreşim var ama normal düzeyde. Titreşim ducati monsteri andırıyor. Sanırım bu titreşim V tip motorların yapısında var. 250cc motor için çok tatmin edici bir egzoz sesi var. Motorda en dikkatimi çeken 3000-4000 devire kadar motorda hareketlenme olmaması oldu. Gaz verip kalkış yaparken 3000 devire kadar neredeyse tepkisiz kalıyor sonra hareketlenmeye baslıyor. Bu ozellik motorun devirlenmesi cok hızlı oldugu icin pek fazla problem oluşturmuyor yuksek devirlere cabuk ulasıyor. İki kişi yokuslarda dur kalklarda motoru kaldırmak icin biraz fazla gaz vermelisiniz.
Yolda çok kıvrak motorun hafifliği size büyük avantaj sağlıyor. Hızlanması gayet iyi ama alt devirlerde gücünü gösteremiyor yüksek devirlerde performansı 250cclik bir motor için tatmin edici.Yan sehpa pek çok motor tipinde alışıldığının aksine sol ayak dayamanın arkasından doğru açılmakta motor üstündeyken yerini bulması ilk başlarda zor oluyor, aşılmak gerekiyor. Çift 300 mm diskler ön frenlerin performansını oldukça iyi kılması gerekir, diğer kullanıcılardan da bunu duyduk ancak bizim kullandığımız motorun ön frenlerinde hava olduğunu düşünüyoruz, ön fren kavraması geç alıyor. GT250R ile fren yapıp durmak istediğimde tam bir şok yaşadım frenleri çok yumuşak motoru durdurmak için freni çok sert sıkmam gerekti. Bu olay bana pek mantıklı gelmedi önde çift diski olan bir motor daha rahat durabilmeliydi. Bu konuyu motorun yetkisi servisi ile görüştük servis açıklaması çok ilgiçti. Ön frenler daha yeni olduğu için üzerinde balmumu varmış bu yüzden frenler ilk kullanımda tam tutmayabiliyormuş!!! Yapılması gereken balataları sıcak su ile iyice yıkayıp balmumunu temizlemek ya da servisin dediğine göre 100km gibi bir sürüş sonucunda balmumu kendiliğinden temizlenecekmiş tabii bu sürede iyi fren yapamayıp kaza yapmamanız gerekli!!! Hyosung V-twin 250cc motor Japonya Hamamatsu ‘da bazı büyük Japon motor firmalarına motor tasarlayan R&D ekibinin eski mühendislerindne oluşan bir ekip tarafından geliştirildi. Bundan dolayı bu yeni motor rakiplerine göre daha yeni bir teknolojiye sahip, yeni teknoloji performans özellikleri yeterli düzeyde.DOHC (üstten çift egzantrik) 8 valf motor çift mikuni karbüratör, hava soğutma destekli yağ soğutma sistemi motorun performansını arttıran en büyük etkenlerden. Arka sele gayet rahat, çift kademeli olması bir avantaj sele nubuk parlak olmayan deriden yapılmış kolay çizilebilir. Binerken ve inerken dikkatli olunmasıdna fayda var.
1. ve 2. vites arası geçişi biraz uzun, ancak bu ayarlanabiliyor, vitesler kullanımı kolay şekilde yerleştirilmiş. Motorda çok hafif titreşim var ama normal düzeyde. Titreşim ducati monsteri andırıyor. Sanırım bu titreşim V tip motorların yapısında var. 250cc motor için çok tatmin edici bir egzoz sesi var. Motorda en dikkatimi çeken 3000-4000 devire kadar motorda hareketlenme olmaması oldu. Gaz verip kalkış yaparken 3000 devire kadar neredeyse tepkisiz kalıyor sonra hareketlenmeye baslıyor. Bu ozellik motorun devirlenmesi cok hızlı oldugu icin pek fazla problem oluşturmuyor yuksek devirlere cabuk ulasıyor. İki kişi yokuslarda dur kalklarda motoru kaldırmak icin biraz fazla gaz vermelisiniz.
Yolda çok kıvrak motorun hafifliği size büyük avantaj sağlıyor. Hızlanması gayet iyi ama alt devirlerde gücünü gösteremiyor yüksek devirlerde performansı 250cclik bir motor için tatmin edici.Yan sehpa pek çok motor tipinde alışıldığının aksine sol ayak dayamanın arkasından doğru açılmakta motor üstündeyken yerini bulması ilk başlarda zor oluyor, aşılmak gerekiyor. Çift 300 mm diskler ön frenlerin performansını oldukça iyi kılması gerekir, diğer kullanıcılardan da bunu duyduk ancak bizim kullandığımız motorun ön frenlerinde hava olduğunu düşünüyoruz, ön fren kavraması geç alıyor. GT250R ile fren yapıp durmak istediğimde tam bir şok yaşadım frenleri çok yumuşak motoru durdurmak için freni çok sert sıkmam gerekti. Bu olay bana pek mantıklı gelmedi önde çift diski olan bir motor daha rahat durabilmeliydi. Bu konuyu motorun yetkisi servisi ile görüştük servis açıklaması çok ilgiçti. Ön frenler daha yeni olduğu için üzerinde balmumu varmış bu yüzden frenler ilk kullanımda tam tutmayabiliyormuş!!! Yapılması gereken balataları sıcak su ile iyice yıkayıp balmumunu temizlemek ya da servisin dediğine göre 100km gibi bir sürüş sonucunda balmumu kendiliğinden temizlenecekmiş tabii bu sürede iyi fren yapamayıp kaza yapmamanız gerekli!!! Hyosung V-twin 250cc motor Japonya Hamamatsu ‘da bazı büyük Japon motor firmalarına motor tasarlayan R&D ekibinin eski mühendislerindne oluşan bir ekip tarafından geliştirildi. Bundan dolayı bu yeni motor rakiplerine göre daha yeni bir teknolojiye sahip, yeni teknoloji performans özellikleri yeterli düzeyde.DOHC (üstten çift egzantrik) 8 valf motor çift mikuni karbüratör, hava soğutma destekli yağ soğutma sistemi motorun performansını arttıran en büyük etkenlerden. Arka sele gayet rahat, çift kademeli olması bir avantaj sele nubuk parlak olmayan deriden yapılmış kolay çizilebilir. Binerken ve inerken dikkatli olunmasıdna fayda var.
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorum yazarken dikkat;
1) Öncelikle, kesinlikle küfür etmiyorsunuz.
2) Eğer önceki yorumlardan birine cevap veriyorsanız kime cevap verdiğinizi belirtiyorsunuz.
3) Web sitenizin reklamını yapmak için saçma sapan, konuyla alakası olmayan yorumlar atmıyorsunuz.
4) Yorumunuza gelen cevapları görmek için
E-posta yoluyla abone ol seçeneğine tıklıyorsunuz
5) Teşekkürler eline sağlık vb gibi yorumlar yayınlanmaz